Fina Stockholm!

Stockholm. Min gamla hemstad (nå, jag bodde ju förstås inte i de centrala delarna direkt, men jag räknar det ändå till Stockholm). Den har ju en alldeles speciell plats i mitt hjärta efter alla år som jag bodde där. En vacker stad med mycket vatten, liv och rörelse och alltid händer det något. Valmöjligheterna är stora. Man kan säga att det verkligen är raka motsatsen till hur jag lever mitt liv i dag, men det är skönt med kontrast också. Jag älskar liv och rörelse och att det alltid finns något att göra där, men på samma gång är det så himla skönt med lugnet och tystnaden här. Att kunna ta sig till Stockholm på några timmar är det som gör staden ÄNNU bättre, det är så härligt att man kan få ut det bästa av två världar bara under en helg.  
  
Denna helg hade jag lite olika planer och bestämde mig för att vara en riktig lyxlirare och bo på hotell hela helgen. 
 
Hotellfrulle alltså. Kärlek på den!
 
Efter lite shopping i min ensamhet så mötte jag upp min fina vän Christine och vi satsade på en god vinlunch på Mothers.
 
 Och efter det körde vi ett annat bra kort: Spa!
 
Friskt och kyligt i vinden kan man säga, inte jättemysigt att krypa ur badrocken uppe på taket, men det kompenserades med en rejäl utsikt (okej, kanske inte tågrälsen är den vackraste utsikten, men om man ser bortom den så!)
 
 
 
 
 
När vi spaat klart, ätit vår frukt, druckit lite bubbel i lugnan ro i loungen, bastat och badat lite mer i poolen så svidade vi om till kväll och Anna kom till hotellet för lite mer bubbel.
 
Efter det promenerade vi till restaurangen. Ett rätt nytt ställe - Zink Grill heter den och ligger på Biblioteksgatan. Så himla mysigt ställe och servicen. Alltså SERVICEN! Jag tror den kan ligga i topp över ställen jag nånsin varit på. Hit skulle alla (nåja, man ska ju inte dra alla över samma kam, men ja, ni vet ju hur det är här på Åland) seritörer på den här holmen gå för att se hur det ska gå till... 
Dessutom var lokalen så jädra fin och mysig. 
 
 
 
 
 
Och sällskapet det bästa. ♥
 
 
Råbiffen var M-A-K-A-L-Ö-S-!-!-! (jag säger bara: Friterad kapris!)
 
Varmrätten var riktigt god den med. (jag åt Smokey grilled steak sandwich). Men här kom det lilla minuset. Maten var kall när den kom ut, både Cickis och min, så vi skickade faktiskt ut den. Såklart tog de Annas mat också, så vi skulle få äta tillsammans. Absolut inga sura miner för att vi klagade, utan det var bara en sån självklarhet att vi skulle få ny mat (bara en sån sak)
 
 
Och efterrätten. Creme Brulee. Den var med pistagenötter (eller nån annan nöt, minns ej) och föll mig inte riktigt i smaken, men ändå, trots att vi fick skicka ut maten och efterrätten inte föll mig i smaken (får skylla mig själv som tog in en rätt som jag inte läste vad innehöll) så får den här restaurangen toppbetyg av mig. 
 
 Hemma igen. Med tanke på att jag hatar att shoppa så tycker jag att jag lyckades rätt bra... Förstås är det mesta till Maja, det är nog därför kassarna är så många.
 
 
 

Kommentera här: