Bättringsvägen

Under veckan hos pappan så försökte jag roa M med lite småpyssel. Jag ska ju röra mig i den mån det går, så länge det inte gör ont. Jag får inte lyfta mer än 5 kg, vilket varit den största utmaningen med en 16 kilos avkomma. Men trots att hon är fröken trotsig just nu så har hon varit väldigt hjälpsam och klättrat dit hon ska när jag bett om det. 

Självklart ville Maja också ha plåster på ryggen, precis som mamma. Det höll på ungefär i tio minuter, sen var det bra med sjukligheten.

Vi var ner till mitt jobb och hälsade på en stund en dag och stannade till på Lisco och köpte lite pyssel, bland annat ett smyckeskrin som Maja själv fick sätta fina klistermärken på, som såg ut som urtjusiga diamanter. Väldigt fint! 


Vi gjorde också gipsfigurer, eller ja, figurer är kanske att ta i eftersom jag misslyckades lite när jag rörde ihop det sista, så det blev bara små yttepyttegrejer som kunde göras till magneter och broscher, själva stora hästen blev det inget av den här gången.......

Såklart skulle gipsgrejerna fixas till med lite färg också.

Moster och kusinerna kom och hälsade på en dag också. Glatt för både mig och Maja med lite leksällskap och pratsällskap. Dessutom hade syster lagat paj så vi hade riktig fest! Sen fick Maja springa av sig lite ute och gunga med favorit-Sissi (Felicia).

Nyduschat barn (traumatisk sysselsättning än så länge) men efteråt får man mysa med nappar, mjukiskissen och mig i sängen och med Greta Gris på Netflix. Greta Gris kan vara det trööööökigaste som gjorts i tecknad väg och det var ungefär det enda som Maja ville se hela veckan.

Annars var vi båda ganska nöjda med en rätt lugn vecka med ganska mycket vila och lugn. Helgen efter fick Maja däremot aktiveras i kapp den lugna veckan då hennes halvsyster hälsade på och de sprang av sig på Smartpark. 

Kommentera här: