Fredagsblogg

Jag har ju tänkt knåpa ihop ett litet inlägg om sommaren tjugohundrasjutton innan tiden går och det blir sommaren tjugohundraarton. Men ja, det kommer en annan dag. 
 
Idag är det fredag. Jag har fortfarande lediga fredagar precis som i våras. Omänskligt att låta Maja vara på dagis 45 timmar i veckan, och eftersom vi åker till stan varannan fredag till F så känns det skönt att ha lite ledigt innan dess, så hon hinner vara hemma. 
 
Första "riktiga" arbetsveckan är avklarad. Känns bra. Nackdel med att ha möjlighet att jobba hemma är väl just det - att jag har svårt att INTE jobba när jag är ledig. Är lite som Alfons Åberg och "ska bara". Idag tänkte jag sätta mig och göra lite smågrejer när Maja har sin dagsvila, men tog mitt förnuft till fånga, lagade en kopp kaffe och loggade in på bloggen istället. 
Jag jobbade i stan måndag-onsdag och hemma igår. Är ju en lyx som jag uppskattar så. Dels kan jag jobba längre om det behövs, dels kan jag jobba med egna firman, som i nuläget blir helt åsidosatt, eller så kan jag t.o.m göra något för mig själv - motionera eller så, om jag jobbar mina timmar för jobbet ändå. 
 
Dagens fundering nu då. Jag tänker att Maja kanske ska sluta sova på dagarna. I alla fall hemma. Den här veckan har varit så konstigt, för trots att hon varit på dagis mellan 07:30-16:15 måndag till torsdag så har hon somnat lika sent som i somras (typ 21:30 och ibland först 22) och vaknat mellan 06 och 06:30!? Det är ju inte klokt, hon borde ju vara slut som artist på kvällarna? Så nu har jag sagt att hon får vila max en timme på dagis. 
I våras (visst att hon ju var yngre) så somnade hon efter åtta på kvällarna. Jag vill ju ha det så igen. (läs: egentid)
 
Ha en fin helg hörni!
 
 
1 mam:

skriven

Kul att läsa din blogg igen, har inte blivit av på länge. Maja har alltid varit en sovmaja från allra första dagen,hon sov alla nätter och långa nätter ,dessutom flera timmar om dagen,så hon kanske tycker det räcker med lite mindre numera kan man tänka. Hon är en klok flicka fröken Maja, hälsningar mommo!

2 moster:

skriven

Härligt att du trivs med jobbet och hoppas att det börjar funka med gull Majas sovande.Det känns iaf skönt att ni är på Föglö. Kramar! P.S. Ska försöka hälsa på er i höst^:)

Kommentera här: