Full fart

Jösses vilken intensiv vecka det har varit. Jag som annars tagit det så himla lugnt hela sommaren och kanske haft en eller max två grejer på en vecka, men nu var det andra bullar.
 
I måndags - till stan och vidare på vardagsmiddag till Katja. Supertrevligt och mysigt och GOD mat. (tycker namnet vardagsmiddag är lite missvisande, för vi äter så himla gott jämt. Men idén är sådan att vi ses hos varandra och äter middag, tanken är en gång i månaden, men det blir sällan så ofta. Det ska inte vara jätteaavancerad mat, utan lite mer vardagligt, fast som sagt så är det så jättegott jämt. Dock känner jag, som inte älskar att laga mat, att pressen liksom inte är lika stor, så det får bli vad det blir) 
 
I tisdag åkte vi också färja, men stannade i Lemland och hängde med Elli och Malin. Elli är fem veckor yngre än Maja, men springer på med sin gåvagn (Maja fick åka). Jag var förstås via stan också, och handlade. Men det räknas knappt.
 
Majas min alltså. Hon ser så sammanbiten ut nu sedan hon började få nya tänder i överkäken och ser sådär ut på hälften av bilderna. Här fick Maja åka med Elli. Full fart in i skåp och väggar. 
 
 
 
 
I onsdags kom nästan hela mammagruppen ända ut till Föglö. Supermysigt att vi lyckades få till det! Bara Malin och lille Vincent som saknades. Vi åt god lunch på Seagram och satte oss bakom dragdörren så ungarna fick härja fritt och inte störa de drygt trettio pensionärer med rollatorer som också ville äta lunch på Seagram. 
Sedan traskade vi vidare till oss och fikade här. Det var en väldigt fin dag!
 
Barnvagnsparkering. 
 
I går, torsdag, så var vi till stan IGEN. Ja, herregud vilket rännande för att vara vi. Gjorde lite ärenden på stan, hälsade på mitt jobb och konstaterade att det var exakt ett år sedan jag gick på mammaledigt, och handlade lite till...
 
Idag fredag så är vi bara hemma. Jag har varit så långt som att hämta posten, men sen får det vara bra. Jag är så trött och tänkte mest sitta och pussla, men förstås har jag dragit igång x antal projekt ändå. Varför är det så svårt att göra ingenting och vara lat en dag??
 
Ja, köpte ett pussel för en trea på Köpochsälj, varför vet jag faktiskt inte och tänkte väl inte direkt att jag skulle ha tid att smälla ihop det, men ivrig som jag alltid är när jag kommer på något nytt, så körde jag igång direkt och ser ni?! Jag gjorde det jobbigaste först - dvs få ihop den enfärgade himlen! Nu är det bara resten kvar. 
 
 
 

Kommentera här: