Sköna helg!

Helger alltså. Så jäkla fint skit det är! Vi skulle kunna införa lite fler helger överlag. Eller fler lediga, soliga dagar som man blir glad ända ner i maggropen av.
 
I lördags vaknade vi utvilade redan efter nio. Det händer sällan i vårt hus. Förstås hade jag ju vaknat sisådär fem gånger innan när våra små pälsbollsbarn skulle ut. När den ena ville ut, så ville inte den andra ut. Sedan när båda äntligen var ute, ja då hann jag precis krypa ner och somna om innan den första skulle in då den ju glömt att ÄTA innan hon gick ut.
 
Kikade ut och möttes av denna rara syn - varm kisserumpa mot kall altan. Blev varm i mitt mattehjärta...
 
 
Burr! Kallt om kissetassar!
 
 
Oändligt vackert frostmorgon var det. 
 
 
Vi skulle åka till Föglö och ville ha kissorna ute under tiden. Det var inte riktigt alla som höll med om det. Så här satt hon och stirrade på mig tills jag släppte in henne (jaa, jag vet, jag är mjäkig när det kommer till våra kissor...) Då hoppade hon nöjt upp i sängen och sov som en stock tills vi kom hem igen på kvällskvisten.
 
 
Körde på vältrafikerade vägar ut till Föglö i förvintersolen.
 
 
När vi väl kom ut så tyckte jag ändå det var dags att dricka glögg. Har tänkt göra det i ett par veckor, men inte riktigt kommit till skott. Nu passade det ju fint att dricka upp en flaska av fjolårets Blossafavorit. 
 
Sedan blev vi bjudna på sjöfågelmiddag och äppelpaj. Mumma i kubik! 
 
 
I går låg jag och drog mig lite längre, det var ju ändå söndag, jag hade bäddat rent och bytt till mitt überfluffiga vinterduntäcke. Och fick detta i ögonen. SOLEN! Det är inte direkt vanligt dessa tider, tycker mest det är hopplöst mörkt och tråkigt jämt och ständigt. 
 
 
Dessutom fortsatte morgonen med frukost på sängen, lite Netflix och lite söt och gosig kisse. 
 
Bättre start på dagen kunde man inte få! 
 
 
 
1 Malin:

skriven

MYS :)

Svar: :-)
Marina

2 Kusinen från Blackan:

skriven

Låter som en urmysig helg!

Kommentera här: