Två saker

När det gått några dagar utan att jag lyckats kläcka några fyndiga och extremt intelligenta världssensationer (som de flesta av mina inlägg annars är), så får jag någon sorts prestationsångest och tycker verkligen att inget platsar på min blogg. Eftersom det här är mitt alldeles egna bollplank så borde jag ju kunna skriva ner vad för ointressant skit som helst faktiskt.
 
I alla fall har jag 2 (två) väldigt viktiga saker att komma med just nu:
 
1. Melatonin.
Jag vet att jag nämnt det förut, att jag börjat äta det som ett kosttillskott och att det ska hjälpa till med dygnsrytmen. Och ja - det funkar. Oavsett om det är placeboeffekter (det har jag svårt att tro, men om min sömn avhjälps med sockerpiller så är jag nöjd ändå) eller inte, så kan jag säga det: DET FUNKAR!
Om jag tar en tablett vid sju-snåret så känner jag redan vid nio att jag nog skulle kunna nicka till på soffan. Ja, om jag nu ligger på soffan och tittar på tv, annars är det inget vidare troligt. 
Igår slocknade jag som ett litet barn klockan tio när jag låg i sängen och tittade på "Arrested developement" på Netflix. F som trodde vi skulle krypa ner i sängen och kika på Eureka fick känna sig besegrad av John Blund som tog mitt hjärta i besittning väldigt tidigt. 
Det gjorde också att jag var relativt pigg klockan sju  när jag skulle upp ur sängen. Relativt alltså. Jag hade ändå gärna legat kvar under mitt plufsiga duntäcke. 
 
2. På söndag är det 1 advent. Om det är någon som missat det. 
Igår satte jag på en fin jullåt från "Noel" med Josh Groban (min favvojulskiva, även fast jag tycker att svenska julsånger är snäppet bättre. Konstig logik, jag vet, men nu är det så här) och gick nästan sönder inombords för att det bara var tisdag och jag inte fick go bananas och sätta upp gardiner och julstjärnor förrän på fredag (det har jag själv bestämt). Som tur var kom F hem och liksom tog ner mig på jorden igen. Nu ska jag suga på karamellen i två dagar till, men på fredag ÄR det dags. 
Tänk att lite fin papp runt en lampa kan göra ens själsliga lycka så mycket större!?
 
3. Enligt mig har F och jag varit tillsammans i tre år i morgon. Grattis till oss! *visslor och tutor*
Fast enligt F så blev vi ihop i maj året efter, då skulle vi således fira ungefär tvåochetthalvtår nu. Det köper jag icke! 28 november 2010 blev vi tillsammans enligt mig. Basta!
 
4. I vår tänker jag ta motorcykelkort för tung MC. Någon som hänkar? :)  (det är villkoren för att vi ska sälja F:s Hayabusa aka "Döden". Att jag ska ta kort och att vi ska kunna köpa något som jag också kan köra sen. Något som kanske inte går 300 knyck.) Förlåt mamma.
 
Okej, det var fyra grejer, inte två som jag hade på hjärtat först, så tydligen hade jag lite som jag tyckte att jag behövde berätta för världen.
 
 
Over and out. 

 
1 C:

skriven

Åneeej, jag har ju velat med det där jävla mc-kortet i hundra år...Och nu ska ÄNNU en brud ta det! Dags att börja spara?

Svar: Det tycker jag! Och haka på! Tänkte köra tråkteorin och testet direkt i mars och sen övningsköra de tre gånger (eller vad man nu skulle övningsköra) och sen köra upp. Så tänkte jag. Om allt går som det ska (och pengarna finns det vill säga...)
Marina

2 C:

skriven

Alltså missförstå mig rätt, du är grym!!

Svar: Hihi! Det är du med! :-)
Marina

3 mam:

skriven

....fast jag gillar inte punkt nr fyra nämnvärt....

Svar: Jag gissade det. :)
Marina

Kommentera här: