Det där med vagn

Jag gillar ju att planera, och har funderat ganska mycket på det här med vagn. Tänkte - jag tar tag i det där efter semestern, två månader innan bebis är tänkt att komma måste ju räcka liksom.

Det ÄR en djungel med vagnar. Finns väldigt många märken och varje märke har ju sitt gäng med modeller. Jag hade en plan, men frågade ändå runt lite på Facebook och fick höra lite vad andra hade för erfarenheter. 

Efter mycket om och men, surfande efter olika modeller, deras egenskaper och utseende, så hade jag så gott som bestämt mig. 
Sen tänkte jag - det här är nog billigare i Sverige. 
Googlade lite återförsäljare och hörde lite hur lång tid det tar när man lagt beställning innan vagnen kommer. 
Till svar fick jag: "Det är bra att beställa vagnen 4-6 månader för att vara på den säkra sidan." SAY WHAT?!!? 4-6 MÅNADER?! Då har man ju knappt hunnit BLI gravid ju! 

Här blev jag svettig. Skulle vår bebis komma utan att vi har en vagn därhemma? Det är ju lite a och o känns det som. En sak man liksom ska ha hemma innan. 
Mejlade dock vidare med en butik i Täby som frågade lite vilken modell jag tänkt och vilket chassi etc (ja, man köper inte en vagn. Det ska ju väljas en massa också) och de hade som tur var en sådan inne som vi kunde tänka oss, de kunde lägga undan den (och de sa att det ju "dessvärre var en 2014", som de reade bort, för modellerna för 2015 hade inte kommit riktigt än, ja hej och hå. Vi har ju passerat halva 2014, så för min del är det ju gladare att få en vagn några tusen billigare än att det är nyaste modellen, som ändå var likadan, förutom någon detalj vid däcken...)

Ja, sen kom nästa missförstånd. De trodde vi skulle komma till Sverige och kolla på den imorgon, torsdag. Inte nästa torsdag, som jag ändå varit tydlig med. Och så länge ville de inte hålla den. 

Så - nu blir det en oplanerad Sverigeresa på lördag. Håll nu tummarna att den passar våra behov och att jag har bilen full med vagn när jag kommer hem. 

Ja, det blev ju många rader om ett riktigt i-landsproblem....

(Den här modellen blir det nog inte...)



1 Jenny:

skriven

Oj, vad jobbigt (och konstigt) med så lång beställningstid! Jag beställde vår vagn via butik på Åland två veckor innan BF och kunde hämta den i butik i Mariehamn en vecka senare. Vad är det riktigt för rymdraket ni är ute efter?! ;)

Hör förrersten gärna av dig sen när du blir mammaledig om du blir sällskapssugen. Jag umgås gärna! :)

Sköt om dig och magen, kram!

Svar: Det är ju det som är så märkligt, för det är en klassisk Emmaljunga. Men i Sverige verkar alla deras vagnar vara beställningsvara. Nå, nu håller jag tummarna att allt löser sig i helgen.

Blir ledig på onsdag (WEEEEIII!!!) (börjar mammaledigheten med begravning) så jag ses gääärna sen i september! Kram!
marina

2 Kusinen från hammarlandet:

skriven

Emmaljunga är ett bra val! Vi var så himla nöjda med vår som vi använde till alla tre små gullvippor. :) Märkligt dock att det ska vara så lång väntetid... Kanske det hade gått snabbare att beställa den här? :) Kram!

Svar: Ja, det känns som ett stabilt val, man vet liksom vad man får och att det är bra. Nu verkar ju de nya modellerna komma och då blir det säkert längre väntetid, men ja, jag vet inte heller. Hade kanske funkat smidigare här från stan, men då hade den förmodligen kostat ganska mycket mer också, den här får jag ju på rea nu och här rear de inte alls ut de "äldre" modellerna.... Nu är jag mest spänd på att faktiskt HA en hemma, så nu åker jag gladeligen över imorgon! :) Kram!
marina

Kommentera här: