Sommar!

Nu är det inte vår längre, det är sommar. Igår gick jag ut på lunchen utan jacka och kände mig så naken, som jag glömt något. Men det hade jag inte, för någon jacka behövdes definitivt inte. 
I år har naturen gått i lagom takt tycker jag. Lite varmt först, men inget som exploderade, sen blev det kyligare och allt stannade upp. Nu har det gått fort, men nu kändes det som om en var redo. 
 
 
 
 
Ljuset, dofterna, grönskan. Det är så jävla fantastiskt så jag nästan blir religiös. Jag vet att jag blir så här varje år, ändå känns det som jag känner ÄNNU mer just i år. Underbart är vad det är. 
 
Längtar också erhört till jordgubbssäsongen. Läser lite preggobloggar och alla har så mycket cravings (herregud vilken svengelska egentligen) efter jordgubbar så jag blev helt sugen. Handlade hem lite spanska gubbar, (de brukar ju vara så goda när man är där) men transporten upp till Norden gjorde dem lite smaklösa. 
Nu längtar jag till självplock, när man har en hel hink full av solvarma, röda jordgubbar som man kan äta sig övermätt på. 
 
Lite för smaklösa och hårda, men snart finns det ju riktiga i landet!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: