Dagens lilla lista

Hur gammal är du? 35 härliga år.
 
Hur gammal känner du dig? Verkar aldrig bli äldre än trettio.
 
Vad har du gjort i dag? Jag har hängt med krassligt barn som inte varit riktigt glad, sen har jag röjt lite hemma och efter det inte så mycket mer. 
 
Vilken film såg du senast? Nu var det ohyggligt längesedan jag såg en film. Det var väl någon alien-sci-fi-overklig-rymd-film som min käre make visade för mig kanske? 
 
Vem ringde du senast? Mamma.
 
Är du rädd för blod? Nej, inte direkt. Eller - i måttliga mängder. Däremot är jag oerhört skraj för ingrepp som sker innanför huden. Operationer och sånt är verkligen inte min grej. 
 
Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Vår "sal" hemma på Tallbacka. Med vidunderlig utsikt över Degerbys vatten. 
 
Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart.
 
När vaknade du i dag? Krasslig fröken, så jag har vaknat ungefär varje timme inatt och klappat om febrigt huvud. Vi steg upp vid halv nio till slut.
 
Vilken är din favorithögtid? Julen. Älskart!
 
Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Just nu är jag ganska nöjd med att vara här jag är faktiskt. Solen skiner, det håller på att bli sommar och det är ju det bästa som finns. 
 
Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Tours i Frankrike skrev jag förra gången jag publicerade den här listan. Det stället kan jag låta ligga kvar.
 
Hur vill du tillbringa din pension? Jag vill vara pigg, glad och frisk. Jag vill njuta av naturen och barnbarnen. Resa och uppleva nya saker lite hela tiden. Inte fastna hemma och bara se samma saker varje dag, år ut och år in. Och så vill jag dricka vin. Man läser om gamlingar som bor på ålderdomshem som ALDRIG får ett glas vin till middagen. Hemskt ju!
 
Vad lyssnar du på just nu? Min make (två år sedan vi gifte oss IDAG! Hurra för oss!) som knapprar på sitt tangentbord.
 
Har du någon gång brutit ett ben? Nej. Varken på mig själv eller någon annan.
 
Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Ägg, kvarg, smör, kaffe, bär.
 
Vad är du på för humör just nu? Lite krasslig, så rätt trött och mör, men relativt nöjd med tillvaron.
 
Vilka världsdelar har du varit i? Inte många. Europa, Nordamerika, Asien.
 
Snarkar du? Såklart inte.
  
Vilket stjärntecken är du född i? Fisk
 
Vilket är ditt favoritgodis? Choklad och plockgodis. Och nästan allt annat också. 
 
Vad har du på dig just nu? 3/4 långa mjukisbrallor från ME&I, en ny t-shirt (premiär idag!) och svarta underkläder.
 
Vad har du i dina fickor?  Har inga fickor. 
 
Vad köpte du senast? Morgondagens 5:2 (tvåa-dag) lunch. Strimlad kyckling och rotsaker.
 
Hur många gånger har du flyttat? 13 gånger tror jag. Det låter befängt mycket.
 
Är du morgon- eller kvällsmänniska? Hatar väckarklockan på morgonen och att man måste pina sig upp. Sen jag fick ett barn som gillar att sova relativt länge så har jag börjat tycka om dem mer och mer, dvs helt okej att vakna runt 8 och kunna dra sig en liten stund. Men gissar att mitt svar går tillbaka till att hata morgonen så fort jag börjar jobba igen. Annars tycker jag om dagar och kvällar, speciellt de ljusa junikvällarna!
 
Senaste filmen du såg på bio? Jisses. Minns ej! 
 
Har du blivit sydd någon gång? Ja. Senast när Majsan kom med snitt.
 
Har du någon gång badat naken utomhus? Oja, nästan jämt. Älskar att bada naken! (mest på stugan då)
 
Vad åt du till frukost? Kaffe, två ägg och bärsmoothie
 
Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Bodde i Stockholm, var sambo och jobbade på IBM.
 
Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Ja. 
 
Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Imorse fick jag blommor från rabatten från min man.
 
Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På mitt sängbord.
 
Vad var det sista du åt? Ja, en glass när jag var och handlade förut. Det är ju sommar för bövelen.
 
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 09:30 eller 10:00. Behövs dock inte så ofta. 
 
Är du blyg? Ja!
 
När flög du senast? I mars ifjol då jag var till Åbo och gjorde KUB-test med lillfröken i magen.
 
Har du något tatuering? Tre, den senaste är bara två veckor gammal - och jag är sugen IGEN!
 
Har du varit med om en bilolycka? Nja, olycka och olycka. Kört på lite grejer sådär. Och körde på ett rådjur när vår nya bil var precis sprillans. Surt som fasen, men jag tyckte mest synd om det döda rådjuret.
 
Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Oja. Full av hemligheter. :)
 
Vilken är den roligaste träningsformen? Jag önskar jag hade älskat träning, men det är mest ett nödvändigt ont som jag inte utövar så mycket just nu tyvärr. Gillar combat och när man blir stark, typ pump. :)
Jag önskar att jag ska börja med yoga också, det verkar så bra.
 
Har du några husdjur? Jupp, två kissor hemma, och en kisse som hans husse har hand om i Sverige. Zoda, Hörru och Kurre. 
 
Vill du gifta dig? Jag är redan gift, men skulle gärna ha stor bröllopsfest typ alla bröllopsdagar. SÅ roligt!
 
Var växte du upp? Vackra Föglö, Åland.
 
Vilka är dina största svagheter? Konflikträdd. Blödig och grinar lika lätt som ett barn, när jag är ledsen, arg, glad, rörd eller frustrerad. Får panik om någon är arg på mig (dvs konflikträdd) Så ja. Konflikträdd och känslig.
 
Har du, eller har haft, något smeknamn? Mia, Duvan
 
Vad ska du göra imorrn? Ingen plan alls. Se fram emot dagen efter då vi äntligen ska hämta BÅT. Jag är lycklig som ett litet barn över det. 
 
Vad har du in din väska? Tja, nuförtiden använder jag inte mycket väska, men jag har väl en massa pryttlar där: Plånbok, nycklar, lite smink, hörlurar, öronproppar, medicin, liten plåsterväska, pass, fina mejl från F och lite svenska pengar.
 
Vad shoppar du helst? Inte så förtjust i shopping, men smycken gillar jag. Och grejer hem.
 
Vad sover du i? Helst ingenting, men jag tycker inte det passar med bebis. 
 
Går du på någon diet? 5:2 just nu. Om man kan kalla det diet. Kört i tre veckor och gillar den skarpt.
 
Vad dricker du till vardags? Vatten och kaffe.
 
Om du dricker alkohol, vad dricker du helst? Champagne. Och vin. Och kall öl. Eller vad som helst, bara det inte är sött eller innehåller mjölk. 
 
Lugn hemmakväll eller party all night long? Nuförtiden slår nog lugna hemmakvällar partykvällarna. Men det har varit tvärtom i många, många år. 
 
Tycker du om att fika? Oja.
 
Vilka tidningar brukar du läsa? Ålandstidningen? :) Hinner ju aldrig läsa och är dålig på att ens följa med vad som händer i världen. Det är ju mest bara elände ändå.
 
Favoritprogram på TV? Ser väldigt sällan på TV, så inget direkt favoritprogram. Men gillar "Kockarnas kamp" och andra matlagningsprogram. Märkligt, med tanke på att jag inte är så förtjust i att laga mat.
 
Vilka bloggar läser du? Några vänners, ett fåtal andra. Har svårt för kändisbloggar och "dagens outfit".
 
Hur skulle du beskriva ditt hem? Underbart hus från första delen av 1900-talet vid vattnet på Föglö. Högt till tak, mycket fönster och vidunderlig utsikt. Älskart!
 
Pedant eller slarver? Har blivit mer noga sen vi flyttade till hus. Hatar stök och speciellt köket ligger mig varmt om hjärtat. Kan ICKE slappna av om det är stökigt så nuförtiden plockar jag mest hela tiden. Har dammsugit mer senaste tre månaderna än vad jag gjorde på ett år förut. 
 
Dricker du kaffe och i så fall vilken sort? Ja! Sen typ.. tre års ålder. Sort? Just nu dricker jag Dolce Gustos Grande. Annars dricker jag vad som helst. 
 
Tråkigaste hushållssysslan? Dammsuga är ingen hit, men det blir ju fint efteråt. 
 
Hur ofta städar du? Lite hela tiden, men storstädning blir inte jätteofta. 
 
Leva nu, längta eller minnas? Kombination.
 
Vad skulle du vilja ha mer tid till? För tillfället - mig själv. Egentid är en lyxvara sedan jag fick barn.  
 
Vad gör du för att rensa huvudet och få extra energi? Åker till Munknäs. Där finns ingen verklighet.
 
Drömresemål? Nya Zeeland.
 
Vilket är ditt drömyrke? Att vara min egen och kunna styra lite bättre över min tid. 
 
Framtidsdrömmar? Att få vara frisk och att familjen och mina nära också får vara friska. Det är så mycket elände hör man hela tiden. Att få fortsätta uppleva världen och bo där jag trivs

Kommentera här: