Dagisstart

Jeeeezeees! Om knappt två veckor är det dags för verkligheten igen när dagis kickar igång med mjukstartsinskolning för Maja första veckan. Så såg planerna ut i våras när det var meningen att jag skulle gå tillbaka till mitt gamla jobb - och så har planerna fått fortsätta se ut trots nytt jobb (och trots att jag jobbat mer eller mindre varje dag under en månad, men det hör inte hit)
 
Barnet har ju knappt haft kläder på sig på hela sommaren, skenat omkring i shorts och tisha med ett par gamla utnötta foppisar på fötterna. Nu måste jag ju börja inventera garderoben hennes och köpa nya kläder till dagis. Hur mycket har hon växt under sommaren? Tycker hon blir större för varje dag, så skorna hon hade i våras lär säkerligen INTE passa. Och vad har man på sig på dagis i slutet av augusti-september om vädret är fint och varmt? Eller kanske det blir blött och kallt.
Nog måste de väl ha byxor liksom? Leken där är ju lite annan än den man kör hemma eller på stugan där doktorsväskan flyger runt ute och inne, eller Maja springer med sin superhjältemantel runt runt. På dagis gungas det, kryper i sandlådor och åker rutchkanor. Det kräver ju sina kläder. Men inte tusan kan jag ju gå tillbaka till hur hon var klädd i maj på dagis heller, då det var jacka, ibland mössa och stövlar. Hur mycket har hon liksom växt?

Jösses, jag gillar inte att göra saker för första gången. När man inte vet. 
Det enda jag vet är att jag nog måste uppgradera garderoben lite, både skomässigt och klädmässigt. Hejdå slantar på det redan tomma kontot...... 
 
 
 
1 Söstradi :

skriven

På vårt fd dagis hade dom shorts o tisha om det va varmt, och åtminstone så dom kunde byta framåt dagen när det blev varmare. Så kläder för alla väder e nog vad som gäller.. Lycka till! 😘

Kommentera här: