Operationen

Så. För två veckor sedan så opererade jag mitt diskbråck i ryggen. F kom ut så han kunde föra Majan till dagis på måndagen. Själv åkte jag till stan och duschade ordentligt innan jag sov i några timmar. Sen vaknade jag, tidigt som attan, fattade mig inte på Fs nya kaffemaskin så jag blev utan morgonkaffe, duschade med antiseptiska medel och for till sjukhuset vid 07:30. Där blev jag omklädd och fick huvudvärk, pga inget morgonkaffe. Och så fick jag vänta. Och vänta. Operation tydligen klockan tolv. Törstig och kaffeabstinensig låg jag och läste och vilade, fick dropp och så blev klockan tolv och det var dags att rulla ner till operation. 


Sen vaknade jag och var opererad. Ungefär så kändes det. Och då var klockan en bit efter tre. Det där med sövning alltså, så himla sjukt! Huvudvärken var kvar och smärtan var inte jättekul, men efter drygt en timme på uppvaket med morfin så rullades jag tillbaka där det första jag gjorde var att stiga upp och gå till toaletten. Tänk - jag kunde gå sådär direkt! Smärtan ner i benet då var inte riktigt att leka med.

Nå, sen låg jag och gaggade på. Fick äntligen både dricka och äta (tomatsoppa. Jag är inte överförtjust i tomatbaserade grejer) och det var ändå (himmelskt) gott. F kom och hälsade på och jag läste vidare tills jag äntligen skulle få sova för natten. Det där med att ligga på sjukhus är inte riktigt min grej. Inte superkul. 

Sov förstås apdåligt. Vaknade klockan sju av att de kom och tog tempen. Tänkte att det var lika bra att vakna, men det hade jag kunnat hoppa över, för frukosten serverades inte förrän halv nio. 
Och sen var det lite dittan och dattan (smärtstillande, fysio, övningar och doktorsbesök) innan jag blev utskriven där vid 10. 
F hämtade. Installerade mig i säng och knixade med teknik tills han svor och gick tillbaka till jobbet. 

Och där kunde jag ligga och kolla Netflix. En tisdag i juni när solen sken. Utan att behöva göra NÅT! Jättekonstigt!

Sen kom Majan och lugnet var slut. :-)

Jag stannade kvar till fredagen då F slutade jobbet och påbörjade sin Majahelg. Jag for hem och njöt av tyst hus. Och en fixad rygg! Nu ska väl allt bli bra? 

Dropp och bok och väntan.
En helt bedrövlig bild som inga filter i världen kan hjälpa, rödfläckig och skev. Var rätt trött och mosig av värkmedicin, men den tjusiga sjukhuspyjamasen piggar ju upp.
Som sagt. Sjukhusklädseln. Dessutom lyckades jag med fylleknäppning noterade jag morgon efter när jag äntligen kröp i mina egna kläder. Men nä, inte fan är de snygga. Varför inte enhetligt mörka istället??
1 Cicki:

skriven

Älskar fylleknäppningen! 😂

Kommentera här: