Andra juli

Jaa, nu har ju halva året gått. Och inte har jag blivit bättre på det här. Borde kanske helt enkelt sluta upp med bloggeriet, eftersom jag ju inte skriver något. Men det tar emot, även fast det inte är någon väluppdaterad sida det här. Jag tror jag vet lite vad anledningen är - och det är att folk som hör till ett liv jag inte varit välkommen i (eller personenr som jag för den delen heller VILL ha i mitt liv) har läst/läser min blogg och jag har ingen lust att dela min vardag med dessa människor. Jag vill inte att de ska veta vad jag gör på min fritid, med min dotter och mina vänner. 

Så det är kluvet. Om jag ska försöka få det här att fungera och släppa gardet som ju är att ha en öppen blogg, alternativ sätta lösenord på den, men det känns lite trist också. 
 
Hur som helst. Jag kanske får tänka bort dem, fokusera på vad jag vill dela och vad jag vill kunna gå tillbaka och läsa framöver. 
 

Nu är det andra juli. Tiden rinner iväg. Maja är på sommarlov från dagis och hänger med pappa. Själv jobbar jag två veckor till innan jag får lite ledigt. 
Juni har försvunnit, ungefär som alla andra månader gör. Det är måndag, det är torsdag, det blir helg och sen är det måndag. 
Jag hinner inte riktigt med att tänka, det är ett evigt planerande för att få ihop en enkel vardag för mig och barnet, och nu när jag varit själv i några dagar så kommer allt över en, alla tankar man aldrig hinner tänka. Och då åker den där boken fram, den som jag skriver i nån gång per år, men som hjälper mig sortera upp allt i små fack så jag kan släppa/sluta älta. Den ligger där hemma på bordet och väntar att jag ska ha tillräckligt med ork att börja skriva. Så jag kan slappna av lite innan det är dags för semester med min fina Majmaj. 

Senaste helgen har jag i alla fall gått på sparlåga. 
Jag har sovit, legat på soffan, sträcktittat på Outlander (det är lite osunt hur jag kan fastna i serier!), gosat kisse, sopat upp döda fågelrester, solat, ätit middag med barnet och pappan (som hade besök av Majas syster och mamma, fint att ses!)  och haft besök som eventuellt hälsade mer på pälsbollarna än på mig. :) En i stort sett bra och välbehövlig helg, men det känns ju ändå lite trist att en helg i juni försvann utan några större händelser. 

 
 
En som njutit av lugnet ungefär lika mycket som jag gjort. Elsakissen. ❤
 
1 Cicki:

skriven

JAG vill iaf läsa! 😊

2 Söstradi:

skriven

Ja me! ❤️

3 Söstradi:

skriven

Ja me! ❤️

Kommentera här: